Ondernemen, Ambitie en Cocreatie in minor DaVinci

Na een tijd van ontmoeten, het eerste project en starten met ideeën te bedenken ben ik er al achter. Ik heb nog nooit met zoveel gemotiveerde studenten in een klas gezeten. Iedereen wil aanpakken, oppakken en doorpakken bij wijze van.

Het beoogde effect van samen werken en netwerken wordt ook bereikt. De minor DaVinci stuurt daar zelfs op en bereikt dat door allerlei mensen met een verschillende achtergrond bij elkaar te zetten. Zo kun je elkaar verder helpen alleen al door over je ideeën te praten of door vanuit je eigen expertise iemand te helpen die een vraag heeft. Een voorbeeld.

Rik van Haalen is bezig met een webshop waarin hij samen met een partner leren handschoenen verkoopt. http://www.leren-handschoenen.nl/ Nu was hij bezig met het visueel aantrekkelijker maken van de website en vroeg of ik daar wat van af wist. Samen hebben we de bedrijfs kleuren structureel doorgevoerd en het zelfs over een marketing strategie gehad terwijl we lunch gingen halen.

Zelf ben ik op weg naar het willen helpen van bedrijven om duurzaam te zijn. De reis overvalt me wel, zoveel informatie en initiatieven zijn er al te vinden. Maar door het gewoon te doen en het er over te hebben in plaats van plannen te maken krijgt dit vorm. Vanuit het bird in hand principe wil ik al dingen gaan doen in plaats van kletsen. Met het kritiek ga ik dan aan de slag.

Lekker om zo bezig te zijn. Vanavond meer over het bird in hand principe.

Dit bericht werd geplaatst in Duurzaamheid, Persoonlijke Ontwikkeling, weblog. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ondernemen, Ambitie en Cocreatie in minor DaVinci

  1. Leuk stukje Auke, vooral het voorbeeld dat je geeft. Heb heel veel aan de tips die je mij gegeven hebt.

    Dankjewel daarvoor!

Geef je reactie!

