Momentum behouden om zo veel mogelijk uit de beschikbare tijd halen

Tijdens de minor Da Vinci leer je ontzettend veel. Want je bent zelf bezig met dingen aanpakken en leert dus zelf heel snel of iets werkt of niet. Maar het meest waardevolle wat ik tot nu toe geleerd heb is omgaan met tijd. Via mijn stage bij 31Volts was ik er al achter gekomen dat tijd iets is wat vliegt. Maar nu heb ik ook geleerd om er mee te werken op ondernemende basis.

Wat is namelijk het geval. Al vanaf het begin van de minor stel je jezelf open om de wereld te veranderen. Alles kan en alles mag. Voor mij was duurzaamheid  een thema wat veel terug kwam en daar heb ik me dus op gefocust. Om dit handen en voeten te geven ben ik nu bezig om met Leaf-it The Adapter Saver te ontwikkelen. Wat ik hiermee zelf wilde was een discussie oproepen over wat nou duurzaam is. Dus we zouden in een paar maand het product op de markt zetten en vervolgens wilde ik parallel de discussie op gang brengen.

Maar dit viel tegen. De tijd die het heeft gekost om alles op te starten was meer dan ik in het begin bedacht had. Een paar voorbeelden: Je moet altijd iedereen op een lijn houden. Vervolgens wilden wij verschillende mogelijkheden onderzoeken om een goede keuze te kunnen maken qua materiaal en productie. En dan komen er nog dingen bij als algemene voorwaarden die ook ontwikkeld moeten worden. Dus voor je het weet is het half jaar alweer voorbij en is er geen tijd voor een discussie traject.

Dat zijn veel dingen die gedaan moeten worden , voor het bedrijf alleen. We zijn ook nog bezig met een studie. Voor de minor Da Vinci moeten allerlei rapporten gemaakt worden en onder andere intervisie gesprekken worden gehouden. Dus ik was bang dan we in al het werk zouden verzuipen en dat we op het einde niet zoveel bereikt zouden hebben.

Maar als Leaf-it wilden wij aan het eind echt een product hebben ontwikkeld. Daarvoor moesten we elke week hard aan de omwikkeling werken om het concept concreet te maken. Daarvoor hadden een momentum nodig. Een kracht wat ervoor zorgde dat we gemotiveerd bleven om eraan te werken. Om dit momentum te creëren hebben wij elke maand een doel gesteld. Zo een maandelijkse doel is niet zo vaag als het einddoel, (om het concept gerealiseerd te hebben) maar ook niet zo concreet als de wekelijkse taken.

Voor ons heeft deze manier van werken goed uitgepakt. Het zorgde voor de juiste spanning om elke week vaak genoeg bij elkaar te zitten. En het gaf ook voldoende flexibiliteit om aan de taken te kunnen werken.

In de toekomst wil ik deze spanning blijven zoeken. Genoeg ruimte om taken goed op te pakken, maar wel harde doelen om het momentum er in te houden.

Wat is jou ervaring hiermee? Gebruik je dezelfde werkwijze of is er een goed alternatief?

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijke Ontwikkeling, weblog en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Momentum behouden om zo veel mogelijk uit de beschikbare tijd halen

  1. Johna910 zegt:

    betamethasone acetatena phos eeedfkbeadgc

Geef je reactie!

